Wat als ik 's nachts of in het weekend een arts nodig heb ? 

Na 19u, in het weekend of op feestdagen kan je voor dringende oproepen terecht bij de huisartsenwachtdienst op het telefoonnummer  0900/69018.  Bij een raadpleging op huisbezoek of op de wachtpost, betaal je de huisarts van wacht.

Breng nadien het prestatiebriefje naar het wijkgezondheidscentrum. Wij betalen jouw terugbetalingstarief terug, zodat je enkel het remgeld betaalt. De betaling gebeurt via een storting. Vergeet je rekeningnummer dus zeker niet mee te brengen.

WAT MET HUISBEZOEKEN ?

Omdat we jou in het wijkgezondheidscentrum beter kunnen onderzoeken en behandelen dan thuis, vragen we om naar het centrum te komen. Indien je niet in staat bent om tot bij ons op het centrum te komen, neem je contact op met het centrum. Indien mogelijk voor 10u30 's ochtends.     Een arts zal je te woord staan en verder met je afspreken.

Zorg ervoor dat je adres nog correct is, je telefoonnummer klopt en vooral dat je naam op de deurbel genoteerd staat.

WAT MET EEN BEZOEK AAN DE SPECIALIST ?

Een raadpleging bij de specialist wordt door het ziekenfonds terugbetaald. Je kiest vrij welke specialist je raadpleegt. Voor een goede opvolging, vragen we wel om eerst de huisarts te raadplegen vooraleer een afspraak bij de specialist wordt gemaakt.

NAZORG NODIG NA HOSPITALISATIE ?

Bij opname in het ziekenhuis vermeld je best dat je bent ingeschreven in een wijkgezondheidscentrum. Heb je na de opname kinesitherapie of verpleging nodig,  neem dan zo vlug mogelijk contact op met het Wijkgezondheidscentrum, zodat wij met de nazorg kunnen starten.

MAG IK NAAR EEN HUISARTS, VERPLEEGKUNDIGE OF KINESITHERAPEUT BUITEN HET CENTRUM GAAN ?

Nee. Zolang je in het wijkgezondheidscentrum bent ingeschreven, moet je altijd eerst een afspraak maken bij een zorgverstrekker van het wijkgezondheidscentrum zelf. Zowel het ziekenfonds als het wijkgezondheidscentrum kunnen geen terugbetalingen doen indien je een raadpleging buiten het wijkgezondheidscentrum doet.

JE HEBT EEN HERHAALVOORSCHRIFT NODIG ?

In samenspraak met je vaste arts mag je jouw chronische medicatie telefonisch aanvragen.  Wacht niet met je aanvraag tot je het laatste medicijn hebt ingenomen.  Ten laatste 1 dag op voorhand geef je door wat je nodig hebt, de volgende werkdag mag je jouw voorschrift komen ophalen.  Voor niet gekende medicatie maak je altijd een afspraak bij jouw arts. 

Je ADRES, TELEFOONNUMMER of MUTUALITEIT verandert ?

Breng het onthaal altijd op de hoogte wanneer :

  • je adres verandert
  • je telefoonnummer verandert
  • je mutualiteit verandert
  • bij verhuis buiten 9300 Aalst moeten we jou helaas uitschrijven